Van Enniskillen naar Belfast - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu Van Enniskillen naar Belfast - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu

Van Enniskillen naar Belfast

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Vanmorgen naar het ontbijt, op ons gemak vertrokken. De road was weer erg smal en had weer veel weg van een achtbaan. Het geeft schitterende vergezichten, maar elke keer schrik ik me weer een ongeluk als zo'n Noord Ier ineens over de top komt zeilen met een rotgang op dat smalle weggetje, ik heb al geleerd om langs de auto te kijken, naar het smalle stukje van de weg dat er voor mij overblijft tussen de auto en de berm. Het heeft ook niet echt geholpen dat Hanneke me vertelde dat er veel motorongelukken gebeuren in Ierland, omdat Ieren eigenlijk geen rekening houden met motorrijders. Maar ondanks alles zijn het wel mooie wegen. Toch arriveren we al snel op de A4, die naar verloop van tijd over gaat in de M1, een mooie autosnelweg naar Belfast, ca. 60 miles, dat is ongeveer 108,2 km. Maar daar mag, en kun je, dan ook 70 miles aan speed rijden, wat we ook deden. Het schoot lekker op, we vertrokken om ca. 09.30 uur bij ons B&B en om 12.00 uur waren we bij ons hotel, The Jury Inn, in Belfast. We konden direct inchecken, spullen naar onze kamer gebracht, motor naar een parkeergarage gebracht, omgekleed en Belfast in. We zijn als eerste naar het Titanic Building geweest. Hier hoor, zie, lees en leer je alles over de Titanic. Hoe hij is gebouwd en hoe hij ten onder is gegaan, heel indrukwekkend. Vervolgens bijna een uur gewacht op onze hop on, hop off bus, die elk half uur langs zou komen. het is vandaag onverwacht toch nog mooi weer geworden, totdat we vanavond de Pub uitkwamen waar we hadden gegeten, toen regende het pijpenstelen. Snel terug naar het hotel, douchen en slapen. Tot morgen.

• 26 Juli 2016 - 22:57

Henk:

Slaap lekker en tot morgen...houd het rubber eronder... :-)