Van Belfast naar Glasgow - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu Van Belfast naar Glasgow - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu

Van Belfast naar Glasgow

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Gisteren de gehele dag doorgebracht in Belfast. We zijn op een hop on, hop off bus gestapt en hebben een tour langs bezienswaardigheden gemaakt. Vooral het oude Belfast waar vroeger veel verzet is geweest tegen de Britten, heeft veel indruk gemaakt. We zijn langs de Wall of Fame gekomen waar door grafitti en schilderkunst veel is afgebeeld over de vrijheid, of het gebrek er aan. Ik zag een schildering van Nelson Mandela met de tekst:"In mijn land moet je eerst in de gevangenis hebben gezeten, voordat je president kunt worden!" Queens University bezocht, een oud statig gebouw, dat nog veel grandeur uitstraalt. Er tegenover in een prachtige oude Pub met veel donker hout een heerlijke pizza gegeten. Daarna lekker terug gekuierd naar ons hotel, dat wil zeggen, dat was ons plan. Belfast is groter dan we gedacht hadden,en we kwamen steeds nieuwe straatjes tegen, met veel moeite vonden we de weg terug naar ons hotel, veel later dan onze bedoeling was. We hebben nog even gelezen en zijn toen gaan slapen, want morgen vertrekken we naar Glasgow, een lange intensieve reisdag.
Vanmorgen waren we alweer vroeg wakker, wat ongedurig, we moesten op tijd de Ferry halen, deze zou om 11.30 uur vertrekken en wij willen altijd ruim op tijd zijn. Om 07.15 uur vertrok ik door de regen naar de parkeergarage om de motor op te halen en deze vast bij het hotel te parkeren. Ik stopte de parkeerkaart in de automaat, ik moest 12 pond betalen wist ik, maar de automaat wilde er 50. Na een aantal vruchteloze pogingen de automaat op andere gedachten te brengen, heb ik maar 50 pond betaalt, want ik moest toch mijn motor hebben. Met de pest in mijn lijf ging ik op zoek en ik kon hem niet vinden, het klamme zweet brak me uit. Hij zou toch niet gestolen zijn? Na een half uur zoeken, liep ik terneergeslagen naar beneden en zag daar ineens een kerel in een hokje zitten. Ik vertelde hem voor het loket dat ik mijn motor nergens kon vinden. Hij vroeg, of vertelde me dingen, ik heb geen idee, ik kon hem met geen mogelijkheid verstaan. Lang verhaal, kort verhaal hij nam een afstandbediening mee, opende een rolluik en daar stond mijn motor, grote opluchting, maar nu wilde ik ook het teveel betaalde parkeergeld terug en naar veel miscommunicatie en onduidelijkheden, kreeg ik dat ook, eind goed, al goed.
Het had echter wel anderhalf uur geduurd en Thea was wel wat ongerust dat ik zolang weg bleef, maar gelukkig hadden we ruim de tijd.
Na het ontbijt in de stromende regen onze tassen in de motor gepakt, opgestapt en vertrokken naar de haven. Alles ging voorspoedig en we waren er ruim op tijd. Inchecken, nog een poosje wachten en toen aan boord. Dat is nog even een dingetje, want het dek was door de regen behoorlijk nat en daardoor glad geworden, maar alles ging goed. Om 1400 uur mochten we weer van boord en ging de reis naar Glasgow. Het heeft de dag geregend, in het begin ging de weg behoorlijk op en neer, we reden dwars door dorpjes, kwamen een aantal keren in een file door wegopbrekingen en een ongeluk, maar om 1700 uur waren we in Glasgow bij ons hotel. Wat een dag.







  • 30 Juli 2016 - 13:47

    Henk:

    Hadden ze de motor dan verplaatst in die garage?
    Houd het rubber eronder.. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Motorrijder Ton die samen met zijn duopassagier Thea (toevallig ook de andere helft van zijn trouwboekje) Ierland en Schotland willen verkennen.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5153

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Ierland en Schotland per motor

Landen bezocht: