Van Dublin naar Cork - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu Van Dublin naar Cork - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu

Van Dublin naar Cork

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Het vertrek uit Dublin viel niet mee. Ze hebben daar veel eenrichtingsverkeer, dat maakt het soms erg moeilijk om op de juiste koers te blijven. Voeg daarbij dat we om ca. 09.00 uur vertrokken, spitsuur en dat je R110 op moet en twee seconden later de afslag naar de N7 moet nemen terwijl er kort achter je een dubbeldekker zit, dan kan het voorkomen dat je stukjes route meerdere malen rijdt. Eenmaal op de N7 ging het allemaal vanzelf.We moesten vandaag 250 km afleggen en hebben daarom maar gewoon de N7 aangehouden. Je kunt dan ook gemakkelijk bij benzinestation komen, waar ook een toilet is en een kop koffie. Dicht bij de steden mag je 100 km op de autosnelweg, later 120 km en dat schiet lekker op. Eenmaal in Cork kwamen we op het verkeerde adres en het kosttte een hoop moeite om op het juiste te komen. Maar het is een prima hostel. We kregen een kamer op de derde verdieping, wat een trappen pfffff. We hadden een kamer met douche en toilet geboekt, die was er niet. Na enige onderhandeling kregen we een , 6 persoons kamer op de begane grond met douche en toilet, daar waren we heel blij mee. Het was ondertussen achter in de middag en we hadden trek. Lekker gedouched, omgekleed en Cork in. We vonden een gezellige Pub, waar we lekker buiten konden zitten. Ik heb een Murphy, het plaatselijke bier, genomen, maar ik hoef het niet meer, ook geen Guinnes, niet mijn smaak. De biefstuk was heerlijk en groot ook, ik hoefde nadien mijn patatjes niet meer. Thea had Lams Chops, die hoorde ik ook niet meer. De mensen zijn vriendelijk hier en behulpzaam. We bestelde nadien nog een kop koffie, we kregen er een in een kop ter grootte van een soepterrine Terug naar het htel moeten we nog wel even een heel steil straatje beklimmen, want het is hiet behoorlijk heuvelachtig. De volgende dag de stad bekeken, The English Market,een overdekte markt met vis-, vlees-, broodstalletjes, etc. Daar hebben we een heel bijzonder belegd broodje gekocht, meegenomen naar een park en het daar verorbert, het was apart, maar toch lekker. Ondertussen kwamen er groepen kinderen klappend en zingend door het park marcheren, zingen is absoluut een tweede natuur van de Ieren. Cork is niet erg groot, het heeft een mooi centrum, een mengeling van authentiek en modern. We hebben een Kathedraal bekeken, erg mooi, wat winkeltjes bekeken, maar kijken, kijken, kijken en niet kopen, want we hebben geen ruimte om het mee te nemen. Thea heeft klvertjes vier gekocht voor in de oren, ik een stukje Turkse scheerzeep uit Ierland, nou als dat niet internationaal is weet ik het niet meer. We zijn, moe van al het gewandel, neergestreken op een schaduwrijk terrasje en hebben nu de Cider eens geprobeerd en die viel wel in de smaak. Na een tijdje sloeg de hongerklop toe en hebben we dezelfde Pub weer opgezocht. Nu een hamburger bestelt, die was zo groot, dat ik hem niet helemaal op kon. Thea had expliciet salade en patat bij haar halve haan bestelt, maar kreeg aardappelpuree en een mix van koolrapen bij. Na eenopmerking daarover werd het vlot vervangen door frietjes en salade. Ik ben hier ook naar een kapper geweest, een Jamaicaan, waar we erg mee gelachen hebben en hij heeft me nog heel behoorlijk geknipt ook. Terug bij het hoteldoken we al snel onsbedje weer in, morgen reizen we naar Killarney, maar dan over de Wild Atlantic Way, een mooie route langs de kust.

  • 20 Juli 2016 - 11:02

    Henk :

    Lus jij geen Guiness...??...en kan jij je hamburger niet op...??..., steile straatjes......?...ik ben dus niet de enigste die oud word...maar ik lust wel Guiness...heb je de Iresch stew al weer een geproefd?
    Veel plezier en houd het rubber eronder

  • 20 Juli 2016 - 18:19

    Judith:

    Hey pa en ma,

    Vandaag even alle verhalen bijgelezen. Ik geniet echt met jullie mee. Wij hebben vandaag ook jullie kaart ontvangen. Bedankt! Je verhalen gaan wel veel over eten

  • 21 Juli 2016 - 11:23

    Bob Brinkers:

    Zoals je ziet hebben wij jullie kaartje ontvangen en zijn we meteen aan het lezen geslagen.
    Dat was geen straf, gezien jullie leuke avonturen die jullie beschrijven.
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben en geniet met volle teugen (voor tweeërlei uitleg vatbaar) van de rest van jullie reis.

  • 01 Augustus 2016 - 17:53

    Ronald:

    Hallo avonturiers, wederom leuke verhalen van jullie gelezen. Ben ook benieuwd naar de foto's die ook ongetwijfeld zullen maken. Ben zelf nog nooit die kant op geweest en als ik zo jullie verhalen lees word ik wel geïnteresseerd om ook eens die kant op te gaan. Veel plezier nog, doki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Motorrijder Ton die samen met zijn duopassagier Thea (toevallig ook de andere helft van zijn trouwboekje) Ierland en Schotland willen verkennen.

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5156

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Ierland en Schotland per motor

Landen bezocht: