In Dublin - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu In Dublin - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ton Platje - WaarBenJij.nu

In Dublin

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Juli 2016 | Nederland, Zwolle

Vandaag om 12.30 uur kwamen we aan in Ierland. Het was een enorme drukte op de boot, iedereen wilde als eerste bij zijn auto, motor of fiets zijn. Er werd geschopt, gebeten, gekrabd, maar uiteindelijk keerde de rust terug , nadat de kapitein een paar man in de haven had gegooid om af te koelen, en konden we uitschepen. Het was een leuk moment, op de kade stonden allemaal mannen met van die Ierse doedelzakken,waar ze een welkom op speelden, vrouwen en kinderen liepen met borden waarop stond "Welkom Thea en Ton", dus incognito in Ierland aan land gaan was niet meer mogelijk. We zijn daarna op weg gegaan naar Dublin, aan de linkerkant van de weg. Je weet het, maar als het aankomt op reflexen heb je de neiging om dat te doen alsof je rechts rijdt. We zijn zonder kleerscheuren in Dublin aangekomen. Het was erg druk en ik zou niet weten hoe je het hotel had kunnen vinden zonder navigator. We hebben ons geïnstalleerd en vervolgens bij de supermarché, zo noemt ma de supermarket hier, wat boodschappen gedaan. Ma had lekker een stukje wilde schotse zalm gekocht en deze zachtjes gegaard, heerlijk, wat sla en een yoghurtje en ons buikje was weer gevuld. Daarna nog even naar de Temple Bar, zo heet het uitgaansgebied hier. Erg leuk daar, morgenavond dompelen we ons onder in het uitgaansleven in Dublin. ik heb nog een supergave cd gekocht van een Ierse groep die op straat optrad, ben ik helemaal blij mee. ik neem hem mee naar de ouwe stompenavond, om hem tussen het Rock- en Bluesgeweld ten gehore te brengen. Tot morgen.

• 17 Juli 2016 - 00:03

Henk:

Ton en Thea, we zijn blij, dat jullie veilig zijn aangekomen, blijf vooral links rijden (in Ierland en ook in Schotland...), houd het rubber eronder.... :-)
    Voor nu, slaap lekker...

• 17 Juli 2016 - 09:40

Ronald:

Hey vakantiegangers leuk verhaal weer. Je hebt wel in de gaten Ton dat je meer moet meenemen naar de "oude stompen" avond. Blijf uitkijken voor gladde wegen he........

• 17 Juli 2016 - 11:31

Aaldert En Anneke:

Wat geweldig dit, zodat we weten dat het goed gaat daar in Ierland. Ton wat schrijf je weer des Tons, ha ha! Mooi dat alles zo goed gaat en tja, dat links rijden is wel wennen en het meest bij de kruispunten m.b.t. de voorrang situatie. Maar een tijger zoals jij weet zich overal een weg te banen. Wij zijn net terug van onze 2 weekse vakantie met de caravan in Zeeland (Burgh Haamstede) en na een aantal dagen te hebben gestaan zijn we verder langs de kust getrokken waaronder Wassenaar, Velsen-Zuid, en Hoorn werd aangedaan. Erg leuk was het maar wilden daarna weer naar huis omdat onze kleindochter Alyne jarig was. Nu gaan we weer spoedig op pad met de boot. Je weet het hè? Het leven van een a.o.w.er valt niet mee hi hi. Maar of we jullie kunnen blijven volgen is even de vraag, maar dit is wel erg leuk, net zoals dat tijdens jullie verblijf destijds in Thailand het geval was. We zeggen maar zo Thea en Ton, pas goed op jullie zelf en geniet maar volop alhoewel we weten dat dat aan jullie wel is toe vertrouwd. Niet te veel whisky daar achter over slaan in Schotland want dan slaan jullie stukken van de weg over!!!! Heel veel plezier gewenst en liefs van Aaldert en Anneke

• 17 Juli 2016 - 13:06

Marjon:

Gaaf hoor! En de link doet het bij ons gewoon!

• 18 Juli 2016 - 09:42

Fia & Jan:

hallo Ton en Thea

Wij hebben met plezier je eerste verslagjes gelezen. Dat belooft weer veel gelach van onze zijde.
    De start is goed verlopen.Het omschakelen om links te rijden heb ik mij laten vertellen went snel. Wij hopen dat jullie niet te veel oilfanten tegen komen zoals in Thailand.
    Veel reis plezier en groetjes van ons